...ღღ بذار اشکاتو پاک کنم
...ღღ بذار اشکاتو پاک کنم

...ღღ بذار اشکاتو پاک کنم

کنارتم..

اولین افطار..

این اولین افطاره..

اولین روز ماه رمضون

حس خوبی دارم..           واقعا وقتی ادم دقیق میشه تو لحظه های این ماه انگار حس میکنم واقعا یه مهمونیه

انگار خدا نزدیکتر میشه به قلبم..     انگار سر سفره افطار     وقتی که صدای ربنا به گوش میرسه تو بهم لبیک میگی

دلم دم افطاری گرفته..     دلم میخواست این افطارو کنارش بودم

کنار اونی که حالت چشماش دم افطاری تورو ذکر میگه..    کنار اونی که همنفسمه

میخوام کنارش سجاده بندازمو بندگیو عشقو تو سجده های پر از اشک تصویر کنم

و غرق بشم..    تو دریای ارامشش

..

نمیدونم وقتی صدای ربنا رو میشنوی حس منو پیدا میکنی یا نه..

تا امروز زیاد به معنیش توجه نداشتم ولی امروز  دلیل اون حسو میفهمم

دوست دارم سکوت کنم       تا فقط این حس باشه هو اشک

و صدای ربنا

...


1- رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. بقره آیه 201  

پروردگارا! به ما در دنیا نیکى عطا کن ! و در آخرت نیز نیکى مرحمت فرما! و ما را از عذابِ آتش نگاه دار!


2- رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ. بقره آیه 250

  پروردگارا! پیمانه شکیبایى و استقامت را بر ما بریز! و قدمهاى ما را ثابت بدار! و ما را بر جمعیّت کافران ، پیروز بگردان


3- رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَیْنَا إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ. بقره آیه 286  

پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم ، ما را مؤاخذه مکن ! پروردگارا! تکلیف سنگینى بر ما قرار مده ، آن چنان که [به خاطر گناه و طغیان ،] بر کسانى که پیش از ما بودند، قرار دادى ! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم ، بر ما مقرّر مدار! و آثار گناه را از ما بشوى ! ما را ببخش و در رحمت خود قرار ده ! تو مولا و سرپرست مایى ، پس ما را بر جمعیّت کافران ، پیروز گردان


4- رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ   .آل عمران آیه 8 پروردگارا! دلهایمان را، بعد از آنکه ما را هدایت کردى ، [از راه حق ] منحرف مگردان ! و از سوى خود، رحمتى بر ما ببخش ، زیرا تو بخشنده اى


5- ربَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ. آل عمران 147 

پروردگارا! گناهان ما را ببخش ! و از تندرویهاى ما در کارها، چشم پوشى کن ! قدمهاى ما را استوار بدار! و ما را بر جمعیّت کافران ، پیروز گردان


6- رَبَّنَا إِنَّکَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَیْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ   . آل عمران آیه192

پروردگارا! هر که را تو [بخاطر اعمالش ،] به آتش افکنى ، او را خوار و رسوا ساخته اى ! و براى افراد ستمگر، هیچ یاورى نیست


7- رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلإِیمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الأبْرَارِ. آل عمران آیه 193

پروردگارا! ما صداى منادى [تو] را شنیدیم که به ایمان دعوت مى کرد که : (به پروردگار خود، ایمان بیاورید!) و ما ایمان آوردیم ؛ پروردگارا! گناهان ما را ببخش ! و بدیهاى ما را بپوشان ! و ما را با نیکان [و در مسیر آنها] بمیران


8- رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَى رُسُلِکَ وَلاَ تُخْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِنَّکَ لاَ تُخْلِفُ الْمِیعَادَ   . آل عمران194 پروردگارا! آنچه را به وسیله پیامبرانت به ما وعده فرمودى ، به ما عطا کن ! و ما را در روز رستاخیز، رسوا مگردان ! زیرا تو هیچ گاه از وعده خود، تخلف نمى کنى


9- رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ   . اعراف آیه 23

پروردگارا! ما به خویشتن ستم کردیم ! و اگر ما را نبخشى و بر ما رحم نکنى ، از زیانکاران خواهیم بود


10- رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِین   . اعراف آیه 47

پروردگارا! ما را با گروه ستمگران قرار مده !


11- رَبَّنَا افْتَحْ بَیْنَنَا وَبَیْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَأَنتَ خَیْرُ الْفَاتِحِینَ .اعراف آیه 89

پروردگارا! میان ما و قوم ما بحق داورى کن ، که تو بهترین داورانى


12- رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِینَ   . اعراف 126

بار الها! صبر و استقامت بر ما فرو ریز! [و آخرین درجه شکیبائى را به ما مرحمت فرما!] و ما را مسلمان بمیران !)


13- رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِّلْقَوْمِ الظَّالِمِینَ   .یونس آیه 85 

پروردگارا! ما را مورد شکنجه گروه ستمگر قرار مده


14 - وَنَجِّنَا بِرَحْمَتِکَ مِنَ الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ .  یونس 86 ما را با رحمتت از [دست ] قوم کافر رهایى بخش 15- رَبَّنَا إِنَّکَ تَعْلَمُ مَا نُخْفِی وَمَا نُعْلِنُ وَمَا یَخْفَى عَلَى اللّهِ مِن شَیْءٍ فَی الأَرْضِ وَلاَ فِی السَّمَاء.ابراهیم آیه 38

پروردگارا! نور ما را کامل کن و ما را ببخش که تو بر هر چیز توانائى پروردگارا! تو مى دانى آنچه را ما پنهان و یا آشکار مى کنیم ؛ و چیزى در زمین و آسمان بر خدا پنهان نیست


16- رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا   .کهف آیه 10

پروردگارا! ما را از سوى خودت رحمتى عطا کن ، و راه نجاتى براى ما فراهم ساز


17- رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا   . فرقان آیه 74

پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرارده ، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان !


18- رَبَّنَا وَسِعْتَ کُلَّ شَیْءٍ رَّحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِینَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِیلَکَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِیمِ . غافر آیه 7

پروردگارا! رحمت و علم تو همه چیز را فراگرفته است ؛ پس کسانى را که توبه کرده و راه تو را پیروى مى کنند بیامرز، و آنان را از عذاب دوزخ نگاه دار


19- رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدتَّهُم وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ   .غافر آیه8

پروردگارا! آنها را در باغهاى جاویدان بهشت که به آنها وعده فرموده اى وارد کن ، همچنین از پدران و همسران و فرزندانشان هر کدام که صالح بودند، که تو توانا و حکیمى


20- رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ   .دخان آیه 12

پروردگارا! عذاب را از ما برطرف کن که ایمان مى آوریم


21- رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّکَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ   .حشر آیه 10

پروردگارا! ما و برادرانمان را که در ایمان بر ما پیشى گرفتند بیامرز، و در دلهایمان حسد و کینه اى نسبت به مؤمنان قرار مده ! پروردگارا، تو مهربان و رحیمى


22- رَّبَّنَا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنَا وَإِلَیْکَ أَنَبْنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ. ممتحنه آیه 4

پروردگارا! ما بر تو توکّل کردیم و به سوى تو بازگشتیم ، و همه فرجامها بسوى تو است


23- رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ   .تحریم آیه 8

پروردگارا! نور ما را کامل کن و ما را ببخش که تو بر هر چیز توانائى


پروردگارا..    منو هم نفسهامو واسه خودت بردار


نظرات 14 + ارسال نظر
آوا یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:05

دلم تنگ میشود...
چشمانم باران میخواهند...
خدایا فرو بردن این همه بغض روزه ام را باطل نمیکند ؟

ای مهربونم می خوام تهاییامو رو تنها با خودت
تقسیم کنم !
صدای سکوت دل تنهامو می شنوی
که باز ارامش با خودت بودنو
می خواد!
می خوام الان ک ب مهمونیت دعوتم کردی دیگه کم رویهامو کنار بزارمو
از پذیرایت تا می تونم لذت ببرم
کاش بعد مهمونیت نصیبم فقط اشک نباشه

جمله ی اخرتو میتونم با تمام وجودم بفهمم ..
ممنون که اومدی اوا
..
من دلم روشنه.. اون التماس خیس چشمارو بی جواب نمیذاره

دریا پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:22 http://azjensebaran.blogsky.com


این ورزش برای تقویت عضلات گردن خوبه

مهسا پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:12

نه نمیشه.میخوام گریه کنم.. خو منم میخوام گوش کنم

ازین به بعد یه کاری میکنم تا بتونن همه گوش کنن
فایلشو میذارم واسه دانلود..

هستی چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:44

دریا چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:51 http://azjensebaran.blogsky.com

مرسی دوست خوبم
بله
من هم عاشق بارونم
عاشق دریا
عاشق طبیعت.....
مرسی که اومدید
خیلی خوشحال شدم دوست عزیزم
سپاس


همیشه اونایی که عاشق بارونن خیلی با احساسن
میشد حدس زد

دریا چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 http://azjensebaran.blogsky.com

حتما دوست خوبم
شما هم همچنین
بدونید که بسیار دلم گرم میشه از حضور پر از مهرتون در از جنس باران با لطف و محبتی که دارید
دعاهای خوب خوب دم افطار یادتون نره ها.....
برای دریا هم حتما حتما دعا کنید دوست خوبم
حتما دعاتون میکنم آقا رضای گل
مرسی

شماهم یادتون نره مارو تو این ماه عزیز..
شما هم باعث دلگرمیه من هستید
ممنون از بودنتون

حس سبز چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 http://www.hesesabz.blogsky.com

سلام دوست من.
زیبا بود و آرامش بخش.مرسی.
اگه دوست داشتی راجع به مطلب "چه شیک حرف می زنی!..." نظر بده.مرسی.[گل]

سلام عزیزم
باشه اومدم عزیزم

مهسا سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:41

عازم یک سفرم، سفری دور به جایی نزدیک.. سفری از خود من تا به خودم،مدتی هست نگاهم به تماشای خداست.. و امیدم به خداوندی اوست.. *رمضانت مبارک*

قشنگ بود مرسی
رمضان تو هم مبارک

مهسا سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:38

پس من چی؟؟منم میخوام اهنگ یراحی و گوش کنم

مگه برات اجرا نمیشه ؟؟

سپیدبال دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 13:12

خیلی پست خوبی بود....
قشنگی این ماه به ارامش تو دعاهاشه....
خوشحالم که واسه ماهم اخر سرش دعا کردی..
منم امیدوارم همه مونو واسه خودش برداره...رهامون نکنه...همیشه اینو ازش میخوام...

اره.. همه چیزو همه کس نابود میشه..
جز اونایی که خدا واسه خودش برمیداره

هستی دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:19

وای رضا این خدایا دوستت دارم چقدر قشنگه

اره منم دوسش دارم..

هستی بانو دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:16

سلام خوفی وای رضا عاشق این اهنگ یراحی هستم مخصوصا اونجاش که میگه من پشت کردم به همه دنیا تا رو به تو سجاده بندازم من هروقت صدای ربنا رو میشنوم یاد ماه رمضون می افتم راستی سر همون سجاده یاد ماهم بکن

سلام هستی بانو
خوبی تو ایا
تو هم یادت باشه منو

دریا دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:44 http://azjensebaran.blogsky.com

چقدر این پست رو دوست داشتم
مثل همیشه حسی زیبا و قابل درک
واقعا آهنگ و سوز ربنا رو کجا میشه شنید ؟؟؟؟
خیلی زیباست
و واقعا دلی که دم افطار میگیره
با تمام وجودم درک میکنم
و دلم میلرزه...........
این نوشته هارو خیلی دوست داشتم
همون موقع ها که ربنا ور میشنوید همون موقع که دلتون میلرزه وقت دعا فراموشم نکنید
برای من هم دعا کنید
من هم به لطف این ربنای زیبایی که اینجا گذاشتید لحظه های افطار و ربنا حتما دعاتون میکنم دوست عزیز
ممنون
موفق باشید

ازین که میای اینجا و احساس اسمونیتو با منم شریک میشی ممنون
میخوام بدونی که بودنتون دلگرمی میده..
شما هم تو لحظه های پر نورتون یادم کنید..
در پناه خدا.. شماهم موفق باشید

محسن یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:09

فاطمه(س):
هر کس عبادت با اخلاص را به سوی خدا تقدیم بدارد خداوند هم برترین مصلحت ها را برای او نازل می نماید.
بحارالنوار.۲۵۱/۷۰
ان شالا برترینا برات نازل شه داداش.مخلصم.

سلام محسن جان...
انشالاه برای تو هم همین طور باشه.. نوکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد